Solen försvann :-(

söndag 2/7 = lagom mycket sol
 
Inte riktigt samma kanonstart på dagen som de två tidigare, så jag gjorde lite ärenden.
Försökte köpa blommor bl.a., men jag får t.ex. inte tag i några Flitiga Lisa :-(
Jag vet att det här har hänt tidigare år, när jag tjurigt väntat på att det ska kännas roligt att plantera ute innan jag handlat planten.
Hah!
Då blir man utan.
Så småningom kändes det ändå skönt att sitta med korsord och annat.
Vi grillade hemgjorda hamburgare, men det var betydligt kallare ute på kvällssidan, än det varit fredag-lördag.
 
 
måndag 3/7 = stadstur
 
 
Prognosen slog in med regn, vilket kändes ok eftersom jag hade bokat klipptid 12.00.
Dessutom är jag lite svedd i skinnet , så det är iofs bra med vila från solen.
Dock hade jag hellre haft möjligheten att välja skugga i solsken, än osol.
 
Under sista veckorna har vi samlat på oss en mängd småärenden, som skulle passa bra att fixa med en sån här dag.
 
Bl.a. ville jag försöka köpa en enkel sommarklänning som man bara kan dra utanpå om man ska till affären efter en dag i solen.
 
Vi sprang runt på alla lågpriskedjor för att hitta något som föll mig i smaken.
 
Inte lätt.
 
Jag ville ha en ljus, tunn och luftig, men inte med snören över axlarna.
 
Flera i min familj tycker att jag aldrig blir nöjd.
 
Men jag blev nöjd.
Fast den klänning jag köpte var inte riktigt till det behovet.
 
När jag provat den och tyckte den kändes bra kom jag på att jag ska på flera somriga fester/kalas i juli, och då blev den här rätt bra :-)
 
Vi drack kaffe såklart.
På väg till bilen tvingade Barnafadern mig att köpa ett paraply (!), för att jag aldrig haft ett eget.
Det gjorde vi på en väskaffär, och jag impulsköpte en handväska?!
På vägen hem köpte vi lite mer sommarplant och sprang igenom den nya extra stora sportaffären på samma område. Där gjorde jag ett riktigt fynd.
Jag har länge spejat efter ett par billiga solglasögon i plast för att erätta de jag har när jag tränar på sommaren. De är så repiga att jag inte ser så bra i dem.
De ovan hittade jag för 70:-.
Tidigare pris var 349:-, så kassörskan trodde inte riktigt på det och var tvungen att kolla med någon ute i butiken.
Hade planerat att träna på försök idag, men magen kändes inte helt ok och då är det meningslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0