Backen besegrad

tisdag 11/7 = träningstest
 
Efter att vi stökat runt hos mamma hela dagen fick jag mat på altanen hos syrran och bestämde mig raskt för att försöka mig på ett löppass ett par timmar senare.
Deras hus ligger i ett rätt backigt område, så hur man än bär sig åt blir det uppför.
Vill man få till lite längd, utan att hamna på E4:an, få man lov att sikta uppåt.
Det finns en backe som går till ett grustag. Tidigare hade den serpentinklättring, men är nu ombyggd till en lite rakare sträckning. Fortfarande är den dock hyfsat brant. RK säger ca 100 höjdmeter på ett par kilometer.
Det blir visserligen lättsprunget på vägen hem, men en riktig mjölksyratest första halvan.
 
Jag var såååå tveksam.
Jag har ju mjölksyra efter 100 meters slätlöpning i mitt nuvarande tillstånd.
Men jag tänkte "bära eller brista"och drog iväg.
 
 
Start och mål på syrrans altan.
Det var verkligen inte behagligt, men det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0