Megamotvind och världsrekord

tisdag = hemåtspring
 
Idag hade jag fått med all utrustning och kunde springa på vägen hem.
Rejäl motvind.
Det känns ju bra när det börjar med 2 km motlut :-D
Hade inte haft någon bra känsla innan.
Liten känning i ena ljumsken?
Knepigt i knät?
Men jag satsade på att det bara var latmasken och klev ur bilen som planerat.
Strategin var att ta mig uppför backen utan att bränna för mycket ork och sedan tjura på hemåt.
Fick lov att stanna och knyta skon där också.
Men när det planade ut hade jag inte alltför dåligt snitttempo, så jag försökte hålla igång på platten.
När det går bra blir man sporrad och försöker anstränga sig lite extra så det gjorde jag.
Jag är helnöjd.
När jag tittade i RK efteråt råkade jag se en intressant detalj:
I augusti tycks jag ha sprungit totalt 81 timmar!!
Men det stämmer så klart inte. I verkligheten var det 16 timmar.
Vid ett manuellt inlagt pass hade både datum och träningstid blivit knas.
Med 65 timmar.
Hade behövt övernattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0