Regn, regn, regn

Ja, inte blev det bättre på min lediga dag :-(
Nåja, jag har småstökat lite och latat mig rätt mycket.
Ingen matlagning heller, eftersom vi hade mängder med lådor i kylskåpet.
Det var bara att välja och en del kastades bort.
I morse gjorde jag lokaltidningsbestyren och fick se ett ord jag aldrig sett förut.
Iatrogen (gammalgrekiska: av läkare orsakat) betecknas sjukdomsbilder som orsakats av läkarvård eller sjukvård. Begreppet används huvudsakligen då läkarvården orsakat skador på hälsan och är i allmänhet uppfattat som negativt.
Tänk vad man lär sig!
Är nu inne på min tredje EM-fotbollsmatch.
Sverige förlorade med 0-1 mot Italien, Tjeckien och Kroatien spelade oavgjort (2-2), och nu ser vi Spanien - Turkiet.
 
Ingenting har hänt med renoveringen idag heller.
Jag hade tänkt ringa fönsterbytarfirman och fråga varför det inte händer något, men det blev inte av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0