Första träningspasset 2016

lördag = träningsdag
 
Gick iväg minimalt taggad.
Stor intern palaver angående vad som skulle vara dagens plåga.
Orkade verkligen inte tänka på intervaller. Några går bra, men tillräckligt många och snabba är riktigt jobbigt.
Mutade mig själv med "ganska kort bara det blir skapligt tempo".
Så jag startade lite mer optimistiskt än jag brukar och knatade på.
Efter ett tag tyckte jag att det gick riktigt bra, trots att jag ökade farten varje kilometer.
Tack och lov var det både Tour de ski och Juniorhockey-VM på TV-apparaterna.
Det underlättar.
Samtidigt lyssnade jag på min ljuddeckare.
Till sist var jag rätt nöjd, både med längd och tempo.
Allra bäst var dock att pulsen nu ligger bra igen.
Svettig blir man ju.
 
Nu har jag käkat och fixat lite med träningsdokumentationen för det nya året.
Ska försöka mig på en sammanfattning av 2015 så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0