Halvmaraton avklarad!

lördag = racetime
 
Kände mig rätt stressad igår, och har legat på agan i natt.
Hade väckaren på, för att se till att äta frukost i tillräckligt god tid innan loppet.
Supporterskaran var gedigen, Barnafadern skjutsade och hejjade.
Han tog lite bilder innan (toakön :-D), i starten och spurten.
Det blev strax under 500 som skulle avverka 21 km.
Jag kom in som 148 av 200 damer.
Av de 283 herrar som tog sig i mål, hade jag 20 st. efter mig tidsmässigt.
Mitt mål var att gå under 2.15 och det gjorde jag!
Efter ca 15.5 km kom det en rejäl backe (vilket jag var förvarnad om från banprofilen). Där var det rätt många som gick.
Men jag tycker jag tog mig upp med hedern i behåll när jag tittar på km-tiderna.
Det var fem vätskekontroller efter banan, vid 4, 8, 12, 16 och 19 km.
Vid de tre i mitten stannade jag några sekunder för att dricka några munnar vatten.
Vädret var näst intill perfekt. Molnigt, 15 grader och inte särskilt mycket vind. I början kom det lite regn, på mitten tittade solen fram, och på slutet var det helmulet igen.
Jag kände mig piggare i benen och lyckades starta i ett bra tempo. Sedan kunde jag öka en aning och hålla hela vägen. Sommarens träningspass över 2 mil, har i allmänhet varit lite för snabba i början och sedan har jag blivit riktigt trött.
Så förmodligen fungerade planen och formen släpptes upp sista veckan :-D
Nöjd och trött ägnar jag resten av dagen/kvällen åt att dega.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0