Dagar i solen

söndag 31/7
 
Samma solmönster som tidigare.
Självklart satt jag ute så mycket som möjligt.
Vi var tre som skulle äta middag och bestämde oss för att grilla när dottern kom från jobbet.
Ingen idealisk uppladdning för mitt långa pass direkt.
Det tar mer än 2.5 timme så jag kunde inte vänta så länge som jag skulle vilja för matsmältningen.
Kvällarna mörknar och jag vill inte gärna vara efter landsvägen när det skymmer på.
Just när jag skulle börja byta om kom det en megaregnsskur.
Nu vacklade min viljestyrka betänkligt.
Det enda som kunde få iväg mig var att vi bjudit in barnen till grillning på måndag och då kunde jag inte skjuta på långspringet. Regnet upphörde direkt och himlen var blå så jag drog iväg.
 
måndag 1/8
 
En av mina sista semesterdagar började som dagarna innan.
Skönt att sitta ute i solen, även om lufttemperaturen sjunkit en aning.
Vi hade satt middagstid till 17, eftersom vi i hastigheten tappat bort att Barnafadern hade sin första handbollsträning 18.45. Tyvärr kunde inte mediadottern vara med (men det berodde INTE på tvättstugetid den här gången!).
Precis innan vi skulle börja grilla satte regnet igång.
Men allt var redan ute, så vi drog för gardinerna i paviljongen, laddade med fleeceplädar och körde på enligt planen.
Innan vi ätit färdigt var det sol igen.
Så vi som inte behövde träna kunde sitta kvar i solen och njuta, av sällskapet och kaffet.
Förra onsdagen var flyttardottern och jag på shoppingtur och jag inhandlade några solcellslampor.
Mest för skojs skull och för att de var så billiga.
Fem korta som står efter uppfarten (fyra som lyser) och en liten bordslampa som står i paviljongen.
Uselt ljus!
Om man ska ha dem för lite upplysning så måste de vara ljusstarkare, vilket jag antar att det finns.
Men det var roligt att testa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0