Lite längre

torsdag = träningsdag
 
Idag gav jag mig ut på blomjakt.
Jag har alltid haft lobelia och flitiga lisa i mina blomlådor utanför schabraket, men i år har det varit svårt att få tag i flitiga lisa. Jag hade två plantförsäljnibgsställen okollade, så mitt idagen drog jag iväg.
Men utan framgång.
Till sist köpte jag två stora plantor som jag får försöka dela. Inte för att jag är någon stjärna på det det, men vad gör man. Om det går på tok får jag helt enkelt ta en annan blomma där.
Jag passade på att åka förbi GodaVännen och tiggde åt mig kaffe. Som alltid hade vi trevligt och pratade massor. Tack för en god stund!
Hemma blev det middag för två och sedan fick jag lov att ta tag i golvbygget. De där två som utgör projektteamet behövde uppenbarligen hjälp av ett proffs (!). Timell is my middle name!
Och vips hände det massor.
När jag kört slut på batteriet i skruvdragaren var den inget annat göra än att avsluta dagens arbete.
Då var det bara att svida om för att nöta lite asfalt.
Det kändes lite tugnt, men farten var inte sämst i alla fall.
 
För ovanlighetens skull har jag redan duschat och ska alldeles strax plugga in hörlurarna och avsluta dagen med lite Annica Bengtzon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0