Naiv optimist

Mina blommor har som sagt var inte fått den bästa omsorgen i sommar (heller?).
Urnan som står bredvid paviljongen ser dock väldigt fin ut nu.
Möjligen beroende på regnet, för den har kommit igång sedan finvädret taggade ner?!
Note to one self: INTE köpa Alyssum till cementrundeln. Bacopa ska det vara! Bara kantlobelia också, när jag ändå gör en minneslapp.
I rabatten är det mest tulpaner och liljor som varit något att ha.
Fler tuplapner vill jag inte ha just nu, så när GodaVännen undrade om jag ville beställa lökar slog jag till på några liljor, Rosella´s Dream och Oriental White. Jag är rätt säker på att jag haft båda tidigare. 
Man måste ju vara optimist.
På uppfarten blommar det lite i skymundan, men jag blir glad varje gång jag går till brevlådan så dom fyller sin funktion.
Även idag var väckaren på och det är helt ok, men jag borde nog börja backa väckningstiden lite eftersom.
Det skulle inte vara någon nackdel om jag somnade lite tidigare heller.
Idag ska jag äta lunch med Stockholmskusinen, som är i stan på jobb, men har några timmar över.
Trevligt!
Kaffet är halvdrucket och lite kallt, så det blir strax en ny kopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0