Längtar du till jul?

Hamnade för ett par dagar sedan på en VÄLDIGT ambitiös lärares blogg.
Helt otroligt idérik och pysslig.
(man kan bli knäckt för mindre faktiskt)
Om jag kan låta bli att drunkna kanske jag kan ta fasta på en eller annan idé från hennes glöggbord.
Hon har en del intressanta (bak)recept också.
Själv försökte jag mig på ett nytt recept på småfranska  idag (solrosfrallor).
Goda, men tyvärr blev de lite platta.
Det har hänt förut och jag har börjat fundera på om det beror på att jag alltid har största sortens ägg. Det kanske blir för mycket vätska helt enkelt. Jag har ställt en fråga till receptkonstruktören vad man kan öka på för att få lite bättre bärighet i degen. Inser nu att jag fick svar inom en kvart! Seriös bloggare/bakare.
Sjukvårdsupplysningen: ringde till Ögon mindre en timme efter att telefontiden öppnat och då hade de inga mer tider, så jag får testa i morgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0