Skarprättare

Sitter en stund med veckans läsbeting:
Går inte särskilt bra, i alla fall inte i termer av hastighet. Litet avbrott för CSI.
I nästa reklampaus ska jag hämta en kopp rött te.
Idag på jobbet kände jag mig som en riktig bromskloss.
En hel del studenter hamnar i en situation där de inte är behöriga för kurserna i den läsperiod som startade förra veckan.
Anledningen att de hamnat i den situationen är förstås att de inte klarat av de kurser de borde vid det här laget.
Men det känns tungt eftersom jag inte har något att erbjuda.
De har naturligtvis saker att ta igen, men det hjälper inte mot CSN. Det är mycket få möjligheter att hitta en ny kurs de är behöriga till och som tar emot nya studenter så här sent. Till sist tänker man VILL INTE! när nästa mail/besök dyker upp.
 
Nu är CSI slut och jag har inget te :-(
Däremot startade precis den första James Bond filmen med Sean Connery i huvudrollen.
Borde egentligen sova tidigt.
Mycket kvar att läsa.
 
 
Tar nog en kopp te medan jag funderar på strategin.
Tiden har en tendens att rinna iväg i obeslutsamheten :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0