Avstod sol!

Faktiskt!
 
Dottern hade fått tips om att det var bra med rea på stan och eftersom jag skulle förbi på något apotek så drog vi in strax efter mitt förra inlägg.
Traskade runt och försökte fynda, men dels var det inte mycket som lockade och dels orkade jag inte riktigt.
Hade hoppats få tag i ett par jeansshorts och en sommarklänning. Provade några par shorts, men fastnade inte riktigt för någon av dem. Sån panik är det inte.
 
Rätt länge har jag letat ett par ljusgrå jeans, och idag stötte jag på ett par på rean.
Tyvärr fanns det bara ett par och de var i en storlek som jag tyckte blev aning för tight. Kvinnan i affären kollade och de fanns inte på någon av stans butiker.
När jag kom hem kom på att jag skulle titta på nätet.
Och där fanns de. Jag hade dessutom  50% på reapriset.
 
Tillbaka hemma blev det ändå en lång stund på gräsmattan. Bra för den svedda huden attt få lite återhämtning oxå. Men man blir lite nojjig att den sparsmakade solen slösades bort på stan :-( Det kanske inte blir så många solchanser i sommar. Då kanske jag ångrar mig...
Till middag idag blev det en av sommarfavoriterna: Gazpacho!
Självklart satt vi ute och åt. Efteråt kaffe, jordgubbar och grädde.
 
Sjukvårdsupplysningen: Döm om min förvåning, vid 16.30 ringde sköterskan från min hälsocentral. Nu hade de kommit fram till att det är Ögonkliniken som ska skriva mitt läkarintyg. HC remitterade mig dit och har inte fått något svar på detta och kan alltså inte skriva något intyg. Hon sa i klartext att hon tyckte jag skulle åka dit och stanna tills jag fått ett intyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0