Bakslag

Vi hade ett ärende till stan. En kabel skulle lämnas tillbaka på Clas Ohlsons.
Kommunikationsdottern hade ett missljud på den nya cykeln, så vi skulle förbi där först.
Cykeln kördes tillbaka till affären, där det visade sig vara något med växelföraren. Detta kan man dock justera själv, men det var också bra att få veta för cykelägaren.
Sedan tog vi turen till stan, lämnade igen kabeln och gick för att leta ett fik. Nyaste innegården besöktes, men där var kön lång (i alla fall i vårt tycke).
Nu började jag vara rejält trött i huvudet av synintrycken. Det kändes riktigt jobbigt och jag var besviken med tanke på hur bra det kändes igår. Noll tålamod!
Ett av standardfikaställena uppsöktes. Samma visa där. Då köpte Barnafadern och sommarlediga dottern med sig fikabröd som vi tog med till cykeldottern och fick kaffe där.
Hem igen, och tack och lov fungerar nu solglasögonen rätt skapligt igen, så bilresan blir uthärdlig. Bäst är om jag tittar ner i knäna dock.
Nu har jag sett några semifinaler i sim-EM och det börjar kanske dra ihop sig till någon slags mat...?!
Kvällsolen får avnjutas inne nuförtiden.
Hur som helst fungerar det bättre med synen här hemma.
TV-tittande kräver dock lapp.
Skulle helst vilja stänga ögonen en stund nu.
Lyssna lite på ljudbok blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0