Händelserik dag

Redan igår började det plinga något alldeles hemskt i telefonen, det kom massor av sms i familjegruppen om att det skulle sammanstrålas på stan idag.
Helst plötsligt ser jag att jag uttryckt en önskan om att åka till stan.
Jag tyckte möjligen att det var lite förhastat, eftersom vi på eftermiddagen skulle göra porterstek av en bit älgkött vi fått från farfar och alla som ville och kunde var hembjudna.
Fanns väl ett och annat man skulle kunna fixa med härhemma innan.
"Efter lunch" var stridropet, så jag hann ändå städa undan lite och damsuga det värsta i mittfåran.
Sedan bar det av för att plocka upp äldsta dottern på vägen och gymgalningen nere i stan.
Inte helt lätt att hitta parkering, så medan övningsköraren och Barnafadern trixade runt, gick jag med övriga två till jackaffären, bara för att titta. Har köpta mina två senaste jackor där. Hittade eg. bara en som jag var intresserad av OCH vad skådar mitt vänstra öga?! Rea, ordinarie pris var 1600, men nu kostade den 500:- Självklart slog jag till!
 
Sedan var det dags för nästa mission impossible, hitta tillräckligt många platser på ett fik.
När vi nästan hade gett upp, hade ytterigare två familjemedlemmar dykt upp, men på sista stället klämde vi in oss och drack kaffe. Trevligt!
Sedan var det dags att dra hemöver, för klockan hade rusat och porterstek tar ett tag att laga till.
Den ogymmade och jag steg av hemma för att göra bort dagens träningspass, medan en annan grupp drog till kåmpe.
 
Väl hemkommen från veckans lätta pass (tar kortast tid också), var maten nästan klar och jag gjorde i ordning såsen.
Portersås är det godaste, alla kategorier. Köttet kan man avvara, men såsen kan man äta i djuptallrik!

Nu är stadsdottern hemskjutsad, bf hämtad och diskmakinen startad.
Vad mer finns att göra?
En god bok kanske....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0