Heldag hos Asterix

Idag skulle äventyret gå av stapeln. Så efter att ha gått tillbaka ett par gånger efter kvarglömda saker kom vi iväg i hyfsad tid. Metro, byte till tåg ut till flygplasen och sedan en specialtransferbuss så var vi framme i Parc Asterix strax före 11.30.
Stort område, väl genomtänkt med många åkattraktioner, men rätt långa väntetider till de häftigaste. Tjejerna väntade en timme för att få åka en gammal (berömd?) berg-och-dalbana i trä. Sedan folk strömmat till ordentligt och det var kö överallt. Barnafadern och jag var inte så entusiastiska för höga höjder och hastigheter, så vi testade bara en liten försiktig snurra. Bra väder, varmt utan att vara stekgassigt. Vi såg en delfinshow också.
Hemfärden började bra, men en hel del stopp med tåget inne i stan gjorde att det tog ca 2 timmar att ta sig hem. Då satte vi oss i baren för att dricka något kallt. Tjejerna och jag testade det alkoholfria utbudet. Roligt med lite omväxling till läsk.
Konstigt nog har vi haft problem med att det varit kallt på rummet, och efter att ha suttit och läst en lång stund i baren, gick jag upp för att sätta på värmen, som städet envisas med att sätta ner.
Så nu ligger jag nerbäddad och sörplar på en kopp (inte alltför gott) te.
I morrn' börjar den långa färden mot hemmet. Vi flyger strax efter 21 i morgon kväll, så vi får i praktiken en heldag här. Har just kollat hur man tar sig till flygplatsen. När vi åkte ner landade vi på Charles de Gaulle, men hem åker vi från Orly.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0