Det händer inte ofta

Men nu händer det flera gånger på kort tid!
Bakning alltså.
 
Eftersom allt bröd gick åt på matchen i lördags, så stod vi utan fikabröd här hemma.
 
Ikväll var det många aktiviteter, träning för hjälptränaren, träning för handbollstränaren. Innan dess drog hjälptränaren och 190cm-däckbytaren ner i garaget för att fixa hjulen på kommunistkärran, eller barnvagnen som den numera oxå kallas.
 
Då diskade och bakade jag.
Fick bli en Pite-kaka eftersom tjejerna kommenterat hur länge sedan det var vi hade den.
Hoppas det är några kvar framemot allhelgona.
 
På jobbet avlöpte eftermiddagens sammanträde bra. Vi (45 pers.) lyckades utse ordf., vice ordf. och sekr. samt även en valberedning på fyra personer. Dessutom hade vi förslag åp flera styrelseledamöter. Bra jobbat.
Men rummet var proppfullt med begåvade och kompetenta människor, mest professorer och docenter.
 
Dags att göra kväll tror jag, håller för ovanlighetens skull på med en deckare. Jag menar verkligen det. Har varit dålig på att läsa ett tag, men nu börjar jag närma mig slutet :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Pitekaka är alltid gott. Länge sen vi oxå hade den.
Har sammanträde ikväll men hon som skulle ta fika hade ändrat sig o tar frukt, nyttigt men inte lika gott o uppiggande o blir som ingen paus då. Ni har väl ett födelsedagsbarn så gratta honom Ha en bra kväll

2012-10-31 @ 18:47:22
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0