Upp till bevis


Sitter hemma på förmiddagen idag.
Känner mig inte riktigt kurant nu heller, men jag har ett möte på eftermiddagen som jag helst inte vill skjuta på.
Det har redan blivit framflyttat flera gånger.

Igår kom maken triumferande hem efter att ha reklamerat King of Coffee!
Pengarna tillbaka och frihet att välja något annat.
Moccamaster har ju hela tiden varit önskemålet, att det inte blev den på en gång, beror på att den inte fanns när vi skulle inhandla den och därför köpte vi Kingen.

Men nu...

Designmässigt tycker jag den förra är snyggare, och filterhållaren hade en enklare konstruktion, så nu är det upp till bevis!

Har nu druckit första koppen för idag och det känns inte helt fel.

Ska strax ta itu med lokaltidningsgöromålen.

Är så glad för mina krukväxter som blommar.
Min snälla mamma planterade om en del när hon var här tidigare i vår.
Jag gillar verkligen mina små häng-Saint Paulior.
Superenergiska typer :-)
Väpplingarna går också bra, tack vare mamma!

Igår kväll insåg jag att studenten närmar sig med STOR hastighet.
Pratade lite med den blivande studenten om en del kompletteringsinköp.
Han skulle nämligen mycket väl kunna tänkas använda sina tjocka sportsockar till kostymen!
Icket! Bara att shoppa!
Tjejerna hade råkoll på det där, såklart!, men tjejer har nog fler detaljer som ska anpassas till de speciella kläderna och skorna.
Handväskor är en annan detalj.

Apropå handväskor, så har jag nu migrerat över innehållet i min lila handväska till den nya Pragväskan.
Jag insåg direkt varför jag aldrig hade köpt den om den hade haft ett annat pris.
Inte inredd med fack på det sätt jag föredrar.
Jag vill kunna separera saker på olika ställen, och helst ha ett fack med dragkedja på utsidan (där ska bilnycklarna vara).
Nu ligger nästan allt i ett jörp på botten.
Inga hållare för pennor t.ex.
Kanske modemedvetna moderna kvinnor inte har pennor??
Oh no!
Ännu ett tecken på att man håller på att tappa greppet (som om jag någonsin haft något :-) )

 

Dags för sudoku (som kräver penna) innan jag långsamt gör mig klar för att bussa mig in till jobbet.



Kommentarer
Postat av: Kristina

Att du som enda uthållige kaffekokarvän gett upp är en stor sorg i mitt liv.Hur ska jag överleva att aldrig få åka bort o få kokkaffe? Kanske därför jag nästan aldrig är borta?

Har just kokat en panna för att bjuda äpplebeskäraren, det är han värd.

St paulan var superfin är de en sån jag fått? Min har inga knoppar trots ny jord men den är liten än. Ha en bra kväll

2012-05-16 @ 20:42:43
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0