Supertusingar

Tog en tur till gymet.

I höstas hittade jag ett tips på intervallträning för att bättra på snabbheten, som jag hade fått för mig skulle passa mig.

Idén är att springa 1000 m i ett tempo som är högre än man normalt håller, men att göra det i intervaller.

Man springer 100m i det högre önskade tempot, joggar 100m, springer 200m, joggar 100m, springer 300, joggar 100m och springer 400m i det önskade tempot. Då har man sprungit 1000m i det högre tempot = en supertusing.

Sedan en lite längre återhämtning (200 m) och sedan går man på igen.

Enkelt på löpbandet där man inte behöver fundera över tempot, man bara ställer in det och försöker få benen att pinna på så man inte trillar av eller snubblar av trötthet.

Jobbigt kan jag säga.

Men det var väl meningen antagligen.

Gymmade lite armar och axlar också.

Stretchade förstås.

Hade tänkt ta lite inspirerande bilder på gymmet, men glömde helt bort det.

Fick bli en bild på uppfarten på väg hem istället.

Nu har jag duschat, druckit en kopp grönt te, och tittar på Criminal minds innan jag stupar i säng.


Kommentarer
Postat av: Kristina

duktiga du,och lyckliga du . Undra om man kan använda det knepet på att orka ta sig ign Maxi? Tycker det bara går baklänges med orken, nu klarar jag inte ens halva butiken.

2012-01-25 @ 14:25:06
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0