Dan före dan före dan

Jaha, så var ännu en dag till ända och julen närmar sig med stormsteg.
Vi har varit rätt ihärdiga sedan i morse, men ändå känns det som en  droppe i havet.
Jag har bakat Brysselkex och isflak,
Barnafadern har kokat julskinkan, med nyinköpt termometer.
Den energiska dottern släpade fram julkartonger och tog itu med dekorerandet. Själv strök jag gardiner och hängde upp.
Två kom från stan med nyinköpt julgransfot, med huvudavsikten att vara med vid tillverkningen av årets pepparkakshus. Ifjor var det sommarstugedasset och i år blev det ett vedskjul.
Inspirerade av årets julkalender fick greven vara med på ena gaveln.
Lite ved inne i vedskjulet och dekorationer på väggar och tak gör det till ett lyckat pepparkaksskjul tycker jag.
Lite häftigt att de gör ritningen själv.
I år valde de att göra en riktig husdeg dessutom. Inte för att det rasade förra julen, men ändå lite stadigare i år.
Medan barnen husbakade låg jag på knä och damsög matrumsmattan med lilla munstycket, så nu är det i stort sett klart där. Gardinerna får bli i morgon.
Tre turer till affärer, bara matshopping,
Efter den sista turen gjorde jag en kopp rött te och tände änglaspelet, BARA för att testa att det fungerar.
Rangligt är det, men det plingar efter att tag. Kanske ett nytt till nästa år? Om det kommer på julgrejsrean så slår jag till.
 
 
Nu väntar jag bara på att min långsamma nätförbindelse ska orka ladda upp bilderna, sedan gör jag kväll.
Krafturladdning i morrn', gissar jag kommer att behövas.
Nu har jag hunnit prata med GodaVännen oxå. Och spelat Ruzzle.

Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vilken energi. Kan du skicka hit lite som drabbar resten?
Pepeparkakshus har vi aldrig haft. kanske för att ajg inte har ngnn tradition hemifrån o för att enda ggn jag föröskt misslyckades det. SÅ tyvärr får inte mina barn med sig det heller.Undrar verkligen vad de ska ta med sig härifrån i traditioner? Ha en bra morgondag, ja det är redan morgondag förresten. Russel fick jag aldrig spela idag

2012-12-23 @ 01:34:58
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0