Ännu en helg

Helgerna är fyllda av aktiviteter.

Efter en halvt slow start var det dags för dagens första begivenhet.
Fotbollsmatchen började bra, tidig 2-0 ledning.
Men sedan drullade mitt lag in ett par, tre mål.
Ooooops!
Men tack och lov fick tjejerna in ett kvitteringsmål.
3-3 vid slutsignalen.

Snabbt hem och omgruppera för att gå till hallen med kakor och annat fikajox.
Men just innan jag gick, hann jag snygga till lite ute på schabraket.
Tog bort alla döda blad och blommor på stink-blommorna och sopade bort lite flugor.

Stink-blommorna är fortfarande fina så dom får stå så länge det går.
Lobelian blev däremot aldrig någon succe.
Mest beroende på att jag var tvungen att köpa Flitiga Lisor som var oproportionellt stora och därför gavs aldrig Lobelian någon reell chans.

Med detta gjort satte vi av till hallen och hade gott om tid att ställa i ordning kiosken brygga kaffe, börja värma varmkorv etc.
Innebandymatchen följde ungefär samma mönster som fotbollen, men slutade med uddamålsseger för hemmalaget.
Yippie!
Städa undan och stänga igen kiosken och sedan hem till den väntande olagade middagen.

Inget att välja på bara att sätta igång.
Fläskotletter.

För att slippa komma hem måndag eftermiddag till ett ohandlat kylskåp, gjorde vi en lång lista och jag drog iväg till affärn'.
Nu är köket i oreda igen, diskmaskinen full av (ren) disk, tvättmaskinen full av (tvättad) tvätt.
Det får anstå!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du verkar ha haft en hel helg med bråda dagar, såg aldrig till dig på fb. Ha en bra dag så ses vi

2011-09-26 @ 07:58:33
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0