Ännu en obegriplig...

... presentation på frengelska, dvs en fransman som försöker prata engelska.

"So, siiss ass...."
[So, this has...]
Nåja, då hinner man kolla mail och knacka ner ett inlägg.
Första natten jag kunnat sova utan att ha bordsfläkten igång. Nästan lite kallt att promenera till universitetet nu på morgonen.
Dagens program: Först WG-presentationer sedan en paper-session till, konferensen slutar med (kantin-) lunch idag kl13.
Antalet café au lait börjar nå rekordhöjder, men det är ju av övergående karaktär.
 
Utsikt från frukoststolen
I morrn' bär det av hemåt igen till kylan & regnet. Ändå börjar jag bli nyfiken på mina stackars blomkrukor och rabatter. Inte mycket att skryta med, men ändå odlarglädje för mig. Vilsamt och roligt när det blommar!

p.s. Om jag ska vara ärlig så var vice-rektorn inte SÅ dålig på engelska, man kan faktiskt förstå vad han säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0