Trädgårdslandet avancerar

lördag 11/8 = inte bra idag heller
 
Vädret klart trevligare än igår, så min bättre hälft riggade på sig arbetskläder och jag hängde med ut.
Vi har använt det vi grävde ur nya rabbaten som markfyllning. Vi fyller också på med allahanda sten, det har vi gott om! Det krävs nog en del än, men idag designade vi mest. Barnafadern tänker snickra ett plank nedanför för att avgränsa och dölja lite av den inte helt fagra slänten.
Blommorna mår bättre än mig, även de på övervåningen:
Tänk vad lite jord kan glädja en del.
Efter "arbetsinsatsen" var jag tvungen att vila mig och satt ute i solen. Löste korsord och lyssnade lite på min ljudbok. Försiktigt matintag, youghurt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0