Lyxdag

tisdag 22/8 = forskningsdag
 
Trots att denna vecka borde innehålla förberedelser för terminsstart så har jag valt att prioritera DKV. I praktiken blev vi två som satt hela dagen, men tre till lunch i alla fall.
Såååå himla nöjd att vi (jag) håller fast vid det här.
Det förjänar verkligen att upprepas.
Idag fick jag skjuta på mitt egentliga mål att skriva ihop en meritansökan (deadline 30/8), istället skrev jag på ett abstract till en konferens vi lovat att presentera projektet på, deadline 1/9.
2-3 A4 var specifikationen för bidraget, vilket jag fick ihop under dagen, men antagligen får redigera en hel del i. Kollegan har säkert lite input att ge. Det vi ska presentera är så klart vårt projekt för uppsatskvaliteter.
Just innan lunch fick jag gå iväg på massage. Välbehövligt eftersom axlarna redan hänger strax under lysrören på mitt arbetsrum.
Projektkollegan satt på sitt rum och totade ihop en ppt-beskrivning av projektet, som vi ska presentera internt på inst. i morgon (tack för det PJ).
Hur lite engagerad känner jag mig för att åka på endagsinternat i morgon?
Ca -1.
När vi var på väg hem ringde the dynamic duo och undrade om de kunde få äta med oss OCH önska mat?
Klart de fick, vi hade f.ö. inte planerat något i förväg, så det var ju tacksamt.
Hemgjorda hamburgare på hängmörad högrev blev.
Väldigt, väldigt bra relation mellan arbete och resultat.
På kvällen hade jag ett långt samtal med min syster, delvis angående mamma.
Lite ledsamt är det att det snabbt blivit sämre med hennes grepp om tillvaron.
Men hon är i alla fall fall väldigt förnöjsam, och tycker att hon har det bra.
Det är man ju tacksam för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0