En ledig stund

Slutade jobbet lite tidigare idag eftersom jag jobbade tre dagar den här veckan (=18 timmar, om man ska vara formell, but who's counting?!).
Då stannade jag på stora köpcentrat på väg hem för att göra min standardletning:
  • en vanlig vit skjorta
  • en marinblå v-ringad kofta/cardigan
  • ett par svarta jeans
Och den här gången fick jag napp.
Köpte en enkel vit skjorta. Dessutom slog jag till på ett par träningstights, inte capri-längd vilket jag tycker är bäst, men jag tog dem ändå för de hade lite mer färg än jag brukar våga mig på.
Sedan gick jag och satte mig på café-filialen och drack en latte medan jag läste början i en bok jag tror jag tänker använda framöver.
Antingen är jag obildbar, eller light-dement, för jag har läst den (hjälpligt) förut och tycker det mesta verkar självklart, men går runt i ett dimgrått intet vad gäller känslan och tillämpningen.
Obildad i alla fall.
Mer böcker.
Måste vara lösningen.
Så är det att vara naturvetare.
Kvantitet är enklare än kvalitet.
Forskningsmässigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0