Upp i ottan igen

 
 
 
Eftersom jag inte hann lämna ifrån mig allt jobb i fredags så fick jag skjuts in i morse.
Äldsta dottern var kvar och ville få en hyfsat tidig start, så vi andra hängde på.
 
Temperaturen har sjunkit rejält :-(
 
Dessutom var det regnskurar.
 
Vi drog iväg och jag försökte samla ihop vad som är kvar att göra inför kursstart.

Det tog ett par timmar och jag avslutade med att gå och lämna igen en bok på biblioteket, som jag fått ett krav på.
 
Det kändes jättetrevligt att vara tillbaka en stund. Fast dricka kaffe fick jag göra själv. Hann inte med på morgonkoppen och vid 10-fikat hade jag en kollega på rummet och två besökare som väntade utanför.
Men nästan direkt känner jag att ögat blir ansträngt av att jobba med min dator och att flytta blicken snabbt mellan olika dokument.
Så det kändes helt rätt att åka hem.
 
På vägen hem plockade vi upp kommunikationsdottern som skulle med hem för att låna lite Internet. Hon har något tjall på nätet hemma och skulle skicka in sin hemtenta på den sommarkurs hon läst. Vi fläskade på med makaroner och korv till middag.
Under eftermiddagen började regnet vräka ner, och det verkar bara vara början:

Så nu blir det till att hitta lämpliga små sysslor att ta sig för, så att dagarna inte blir oändliga.
  • röja upp i garderoben
  • torka ur fönstren i arbetsrummet
  • sällskapsrummet i källaren
  • sovrummen i källaren
Sjukvårdsupplysningen: Helt apropå skulle jag kolla situationen på mitt kortkonto, eftersom det inte varit särskilt mycket pengar där och jag ville veta precis. Då inser jag att FK har satt in en månads sjukpenning! 13/8 kom det in pengar.Jag hade hela tiden trott att det ev. skulle komma 27:e eftersom det är vad de säger generellt. Men tydligen är det skillnad med första utbetalningen.
Dessutom kollade jag hur det var med förlängning av sjukskrivning och om jag behöver göra en ny ansökan. Men det verkar jag inte behöva. Det räcker att läkarintyget kommit in, om jag fattat rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0