Knappast läskunnig

Passade på att leta en ny hudlotion i Paris. Inga märkvärdigt dyra, men nya för mig.
Den jag var mest nyfiken på hade ingen fungerande tester, och alla produkter var inplastade så jag frågade en i personalen. De hade ingen mer tester, så ett tag såg det hopplöst ut. Till sist kom hon på att jag kunde få lukta på pumptvålen i samma serie, som gick att skruva upp. Den kändes bra så jag slog till.
När stadsdottern kom på besök igår, ville hon sjävklart(!) se mina shoppingfynd.
Oh, har du varit på Sephora sa hon (jag visste inte att det var känt?!) Vi öppnade den för att lukta. Hon tyckte den luktade gott, men jag kände absolut inte igen doften och tyckte inte den kändes bra till mig.
Innan jag gick och la mig tog jag en snabbdusch och skulle då passa på att testa hudkrämen, kanske luktade anorlunda när den kom på huden? Jag tog en klatt och började smörja på benen. Va'?? Kändes lite grusigt. Ska det vara så? Fortsatte, men tog inte mer och fick efter ett tag för mig att ta på mig glasögonen och titta på förpackningen.
Bara att gå tillbaka till duschen :-( Så kan det gå.
Men hur??
Jag HADE glasögonen på mig inne i butiken!
Behöver nog en personlig assistent snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0