Lite låg nivå...

Idag har jag inte fått mycket gjort :-(
Väckaren igång, för att inte behöva stressa till tandläkaren.
När jag höll på att ta på ytterkläderna inser jag att sonen är kvar hemma. Tre timmar efter att han borde ha varit på jobbet :-( Väckte honom och tog med honom in till stan. Var fem minuter sen hos tandläkaren. Trodde jag.
Men i själva verket var jag tio minuter tidig :-)  Jag trodde jag hade tid 11.00 men  det var 11.15.
När jag var klar ringde Barnafadern, som just skulle sätta sig hos frisören i stan och undrade om vi inte skulle luncha ihop.
Ok.
Trevligt att gå på hotell och äta lunch. Lite folk, och helt ok mat. Strosade i ett par affärer innan jag drog till norra affärsområdet för att köpa amaryllisar och speja efter roliga dekorationer. När jag var klar där var det lagom att plocka upp sonen efter jobbet. Hem och stöka med maten.
Och för att inte missa kvällens avsnitt har jag precis sett dagens avsnitt av julkalendern på SVTPlay. Tydligen bytte man namn från adventskalender till julkalender 1971.
Det är svårt att göra saker som är roliga både för vuxna och för barn.
Jag tycker alltid att det är spännande att se hur SVT ska lyckas med adventskalendern.
Är den bra, ser jag mer än gärna ett avsnitt varje dag. Det måste åtminstone finns någon listig side-kick som roar vuxna, t.ex.:
  • Pappan Rudolf Andersson (Peter Haber) i Sunes jul 1991
  • Elaka Måns (Christer Fant) i Pelle Svanslös 1997
  • Julhunden (Jonas Karlsson) i Julens hjältar 1999
  • Grannen Ragnar (Johan Rheborg ) i Håkan Bråkan 2003
Delvis är det karaktären, men delvis är det så klart skådisen som gör poängen.
Än har jag inte hittat någon motsvarighet i årets kalender Barna Hedenhös uppfinner julen.
Men det kanske kommer. Inte alldeles lätt att foga in alla julkomponenter, så det blir lite spännande att se hur de går iland med det. En aning tråkigt så här långt, fast Björn Gustafsson (Junior, statsministerns son) är lite lovande.
Ska strax svida om för att åka på en liten "efter"fest.
GodaVännen har bjudit hem alla som var behjälpliga på hennes födelsedag. Men jag var sjuk, så det känns lite svikigt...

Kommentarer
Postat av: Kristina

sluta känna dig svikig du bakade en massa och var med och planerade och det var guld värt. Tack

2013-12-07 @ 14:53:07
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0