runSemester(lördag, sol!)

OS har börjat och det blev sent inatt för att se invigningen.
I morse var jag sist upp av alla (även sonen var uppe före mig!).
I huvudsak berodde det på att barnen bestämt sig för att ta en tur söderut för att gå på Xdagen.
Måste vara minnen från svunna dar som lägger ett nostalgiskt skimmer över evenemanget.
Någon mumlade om "hatt med popcorn".
Surdegsdottern håller på att fixa till en bokhylla hon fått av en kompis. I vårt garage.
Själv satt jag i en brassestol utanför, för att kunna njuta av förmiddagssolen.
När hon var klar, tog vi fram filtarna och gav oss på lördagskryllet.
Det betade vi av med  förenade ansträngningar och sedan skjutsade jag hem henne eftersom hon skulle ha gäster på eftermiddagen.
Jag fortsatte att njuta av värmen och solen. På gräsmattan.
Middagen blev enkel för herrskapet. Grillade pepparbiffar och wok-grönsaker.
Nu tittar vi på handbollsdamerna som spelar sin första match, mot Danmark.
Utflyktsgänget verkar vara på hemväg och lär dyka upp snart.
Vad ska dom äta då??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0