Tankar från en soffa

Så är det en ledig dag igen.

Svårt att beskriva hur skönt det är...
Som jag sagt förut är en stor del av känslan att det bara är för mig.

Det är absolut inte så att jag missunnnar andra att vara lediga, men känslan av lyx är lite kopplad till att jag är ensam och att tillvaron står stilla mitt i bruset.

Det skulle förmodligen kunna vara så en dag på helgen också om jag var helt själv och inte hade några bivillkor för dagen.
Men det inträffar aldrig (i stort sett).

Hon som läser idéhistoria var kvar hemma fram till 12, men har nu dragit iväg för att få en introduktion till ett jobb hon ska göra i morgon.
Sedan tenterar hon 14-19.
Platon och Sokrates och grabbarna.

Bioteknikdottern tenterade igår ("tentan var för lätt") och drog direkt till huvudstaden.
Pratade nyss en stund i telefon.

Har tagit plats i soffhörnet för att utföra de vanliga ingenting-uppdragen: blogga, surfa, dricka kaffe, lösa sudoku och dagens anagram.
Utsikten är ljus och orkidéerna är i olka stadier. En snart utblommad, en mitt i och en fet knopp.

Nu är kaffet drucket, så det kan vara läge att fundera på någon liten insats i hemmet kanske.
Det är ju bonus hur som helst!

Idag har jag struntat i att göra en lista med tänkbara to-do's och gör i så fall något som faller mig in, om det gör det.

Försökte få kontakt med modern, men hon verkar vara ute på vift. Onödigt ringa mobilen ifall hon sitter och kör.
Nu föll några solstrålar in genom fönstret, Nice!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Så det var där du var när jag tänkte msna med dig när jag orkade lyfta huvudet en gnutta från kudden och fick upp de svullna ögonen o druckit det tvålsmakande kaffet. Hoppas du fick en fin dag i all fall

2012-02-24 @ 19:10:29
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0