Tio i topp 1961

tisdag 29/1 = plottrigt
 
Allt möjligt hela dagen, men jag fick en del administration avklarad.
I fredags köpte jag en azalea istället för snittblommor.
Billigare och står säkert längre.
Nu ikväll fick jag för mig att programmera lite. Vill ta fram övningar på klasser och objekt till föreläsningen på torsdag. Jag tog stöd av den goda litteraturen.
Utgick från en gammal tentamensuppgift på deras programmeringskurs och skulle modellera musik/låtar. Jag valda att sikta på hitlåtar och för att slippa hitta på eget data googlade jag fram tio i topp. Där fannas alla listettor uppräknade med titel, artist och datum. Jag slog till direkt.
Jag har lagt upp en spellista på spotify oxå:
Då kan jag spela den inledningsvis och i pausen, tänkte jag.
Man får ju roa sig bäst man kan.
Hehe, 1961 hade vi haft TV 5 år (en kanal) och radions tredje kanal kom det året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0