Så har vi gjort vårt val

lördag 8/9 = lite utejobb
 
Fint väder, så vi satte igång att plocka äpplen.
Först till återvinningen med all fallfrukt och sedan frukt för matlagning.
Efter det drack vi kaffe ute.
Jag löste lite på lokaltidningens helgkryss.
Efter det skulle vi göra lite äppelmos.
Sedan urminnes tider har vi en passertillsats till vår hushållsassistent.
Nu bestämde den sig för att den hade gjort sitt och gick sönder.
Då fick vi ta till en annan metod. Koka och mixa med stavmixern.
Det fungerade ockås bra.
I alla fall med begränsade volym vi siktade på.
Jag gjorde vår bästa äppelkaka.
Paj på paj blev det, för till middag gjorde jag en grönsakspaj :-D
Sedan var vi rätt dästa, speciellt de som tog tre portioner äppelkaka.
Innan maten drog igång satte jag av påen tur runt åsen.
Inte min sämsta tur, men muskeltrött.
 
söndag 9/9 = stökar med utrymmet för de inneboende
 
Dagen startade med att Barnafadern och jag åkte och röstade. Efter det var vi en sväng förbi kåmpe.
Det var nämligen kris i folkhemmet, vi var helt utan ost och då blir det inte en bra söndagsfrukost.
Efter FMK var det dags att bli lite aktiva.
För att sonen och hans flickvän ska få en dräglig tillvaro medan de bor hos oss, har vi mest hela dagen röjt i olika utrymmen.
Jag har t.ex. diskat hyllor i badrumsskåpet. Skött en del tvätt.
Andra insatser var att jag beställde dammsugarpåsar till två dammsugare.
Efter alla lägenhetstömningar har vi nu tre damsugare, vilket är bra för då kan vi ha en på varje våning.
Efter en mycket god middag sitter vi nu och tittar på valvakan.
Nedslående.
Hur ska vårt samhälle bli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0