10 års bloggande!

fredag 14/9 = bortglömt jubileum
 
Jag hade tänkt fira lite, men bättre sent än aldrig kanske.
för 10 år sedan startade jag den här bloggen.
Huvudorsaken ar att alla bloggade och jag tänkte att det kunde vara ett sätt att dokumentera sin vardag.
Jag hade precis satt igång med arbetet att försöka slutföra min forskarutbildning.
Namnet FeelingLikeAFraud kommer från titeln på en artikel skriven av Peggy McIntosh. Idag kallas det imposter syndrome tror jag.
Fredag eftermiddag hade jag examinerande seminarium i fyra timmar.
Allt som allt var jag rätt trött när jag kom hem. Barnafadern var och tränade handboll, så jag degade allt jag orkade.
lördag 15/9 = jobbar i lugn och ro
 
Barnafadern skulle iväg på förmiddagen för träningsmatcher med handbollslaget, så jag bestämde mig att följa med för att jobba ett par timmar. Måndag 17/9 öppnar ansökningsperioden för VT19 och jag hade inte hunnit förbereda något material alls. HAde tänkt ta bussen hem efter ett par timmar, men till sist satt jag kvar tills handbollen var avklarad och jag kunde ta samma skjuts tillbaka. Åtta timmar senare.
Inte har jag direkt någon glädje av godisskålen heller.
Den har en av döttrarna försett med kola så att alla "stackare" som måste besöka mig ska få lite uppmuntran.
 
söndagdag 16/9 = sommaren officiellt avslutad
 
Idag var det läge att ta undan paviljongen.
Det är en tydlig markering att sommaren är slut.
Andra tydliga indikationer är fallfrukten OCH julmusten på kåmpe (?!).
Fint väder och inte alls oskönt att vara ute.
Korsordet fich vänta, men nu ikväll löste Stockholmsdottern och jag med en gemensam ansträngning.
Nu är det bara sängen som återstår.
I morrn har jag lite insatser på kursen, jag måste få iväg lite mail, göra en beställning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0