Sonen 25 år idag!

onsdag 24/10 = Så var årets mastodontperiod gjord
Sonen och hans fv skulle göra en långsammare inledning på dagen, så vi sjöng inte för födelsedagsbarnet i ottan. 25 år är svårt att smälta. Visst känner jag att det har gått en del år, men ändå...
Väl på jobbet var det fullt upp hela dagen.
Intervjuer för prefektvalet på förmiddagen, administration av kurserna, ett samtal, tentamenskorrekturläsning med kursansvarig och till sist: årets sista frågastuga.
Det är verkligen en superrolig uppgift, men jobbigt att ha den sist varje dag.
Inte riktigt samma frågor i slutet av kursen. Möjligen har jag haft något pass lite senare för nu var de flesta helt uppslukade av sista inlämningsuppgiften. Då har de övat lite för lite och får problem med arrayer av structar och parameteröverföring. Indexering är ingen barnlek heller. Tidigare år har det varit mest gamla tentauppgifter de sista passen. Inte minst rekursion. I år har jag bara spårat två rekursiva uppgifter.
På kvällen var det dags för ett gympass. Sprang intervaller: 10 st. 2 minuter med 1 minut gåvila emellan. Jobbigt med genomförbart. Farten är fortfarande rätt låg, men jag försöker jobba på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0