Gäst i mitt eget hem

tisdag 23/10 = oträning
Usch så trött jag är.
Kanske beror det på att jag ser slutet av den här intensiva perioden.
I morgon är sista dagen med undervisning 15-17.
Sedan vidtar ju annat jobb, som också kommer att kännas mödosamt, men det är ändå inte så låst varje dag.
Nu skulle jag mest vilja ta en extra ledig dag.
Som förr i tiden.
Nåja, jobbet som sådant är väldigt roligt och man får mycket positiv bekräftelse. Mer kan jag egentligen inte begära.
Idag fick Barnafadern och jag sätta oss till dukat bord hemma.
Visst har jag sagt hur duktiga matlagare våra inneboende är?
Idag hade de bjudit en gäst och vi var också bjudna.
Hemgjord kams, en väldigt god slaw gjord på fänkål och någonting mer som jag inte kommer ihåg just nu.
Efter middagen drog vi oss tillbaka till övervåningen för att lämna utrymme för värdfolket och deras gäst.
Ingen träning idag pga. gästningen, men i morgon ska jag gå direkt jag kommer hem, så blir det bortgjort. Nu MÅSTE jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0