Första snöfallet, två gånger samma dag

tisdag 2/10 = massor av möten
 
Kursen spurtar och nästa rusar mot.
Hade tänkt hinna planera lite för storkursens initiala logistik, men så långt hann jag aldrig.
Mailen avklarade i alla fall.
Skönt.
Bildgåtans lösning:
Någon har sölat kaffe i trapphuset, så att det runnit mellan våningarna.
 
onsdag 3/10 = kursslut
 
Hela förmiddagen var det seminarier kring hur man ser sin roll på arbetsmarknaden.
Vad är det egentligen att vara professionell?
Direkt efter lunch hade vi avslut och utsåg segrarna i användartesterna från i måndags.
På plats blev jag upphämtad av en person som jag bokat in för samtal 13.30.
Jag fattade ingenting.
Hur hade jag kunnat göra så, när jag vet att avslutningspasset startar 13.15??
Jodå, jag hade i min enfald kommit på att det inte på några villkor skulle komma att ta mer än två timmar, så jag satte almanackspasset till 15.15-17!
Bra tänkt, men megafel.
Nåja, efter brandkårsutryckningen så kunde jag börja bläddra i högarna på skrivbordet.
Gjorde allt jag hade tänkt, och pratade med spanska dottern, för att sedan promenera bort till busshållplatsen och vänta på transport, vid halv nio-tiden.
När jag gick över campus var det rätt kyligt och små lätta flingor i luften.
Tidigare i dag hade det snöat lite mer ihållande.
Jag frös.
Som tur är har jag en rejäl yllesjal liggande på mitt rum, där det också kan vara kallt, så jag tog den och svepte om huvudet och axlarna. Handskar har jag tack och lov redan haft någon vecka.
Hoppas jag tänkt rätt nu, så att det flyter enligt planen i morgon. 300 studenter som ska lotsas rätt redan efter två timmar. Ingen träning blev det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0