Första AW'en på ett tag

fredag 19/10 = DKV, i alla fall på fm
 
Idag var det skrivande igen.
Inte går det snabbt, men lite i taget kanske.
Vid 14 var det dags för utvärdering av hemtjänstuppdraget.
Tiden gjorde det omöjligt för mig att åka dit, så jag var med på högtalartelefon.
Funkade väl så där.
Svårt att veta i vilken utsträckning hemtjänstpersonalen faktiskt gör vad de kan för att "uppmuntra till aktivitet".
Hoppas att det blir lite bättre med promenderna hädanefter.
15.15 var det dags för veckans sista frågestuga.
Fyra tappra orkade ge sig på structar igen.
Sedan gjorde vi helg.
Barnafadern och jag hade bokat bord på fina restaurangen kl.19, så vi passade på att göra några ärenden i stan innan.
Jag bytte batteri i en av mina assessoarklockor, och sedan gick vi till parfymaffären. Han för att köpa deo (tror jag) och jag för att leta en duschtvål i serie som samtidigt har en hudlotion. Ingen framgång. Däremot köpte jag en ny dagkräm till ansiktet (orka nattkräm?!). Allt det här beror på att både Apoteket och Nivea slutat sälja mina favoriter.
Nu var det dags att gå på AW.
Vi satt en liten stund i baren innan det var dags att äta.
Vi fick ett bås för två.
Nice and cosy.
God mat som alltid.
Vi satt inte kvar så länge utan rullade hemöver vid nio.
Rätt lämpligt för gamlingar.
Nu tittar "vi" (dvs. jag, för den andra hushållsmedlemmen snarkar) på The Foreigner. En rätt komplex historia om IRA och oskyldiga som omkommer i attentat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0