Badbollsskinkor

onsdag 17/10 = fortfarande lite backlashed
 
Fortfarande en del stvlärenden.
Dessutom lite administration kring pågående kurs. Utskick och annat.
På kvällen var det dags för gymbesök.
Även med min mått mätt, en riktigt tung historia.
Trots två vilodagar.
 
torsdag 18/10 = undervisning 12-17
 
I min hembygd finns en skofabrik. Tyvärr har jag aldrig tyckt att de tillverkat snygga skor, och har följaktligen aldrig ägt ett par skor skapade där. Nu har jag insett att sonen hakat på den trend som gjorde att s.k. slippers blev världsmode.
Obegripligt!
Ganska osnygga, eller hur.
I min förundran inför mänskligheten har jag nu under en lång period observerat att det är på modet att ha skickor som mindre badbollar.
Hur har vi hamnat här????
 
Hur kan det bli så att vi så till den milda grad ska överdriva en enskild kroppsdel? Olika vid olika tider. Ibland ska det inte vara några former alls och andra gånger ska enstaka kroppsdelar betonas in absurdum??!

Kommentarer
Postat av: Ett av dina barn

Normer för vad som anses vackert och inte har ingen inneboende logik marpan! De drivs av kapitalism och patriarkala maktstrukturer och poängen är att man hela tiden ska konsumera för att nå idealet. Det är också ett sätt att kontrollera kvinnor. Och det här är väl inte konstigare än att man förut snörde kvinnor så hårt med korsetter att bröstkorgen blev helt missformad, de inre organen förstördes och de svimmade av att gå upp för en trappa? Eller att man hade typ en meter höga peruker? Just sayin'!

Svar: Inte alls konstigare, bara ännu ett uttryck för samma problem.
Fraudfeeler

2018-10-19 @ 17:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0