Helg med mamma

lördag 3/11 = startar tidigt
 
Vi kom iväg rätt ok och inte helt oväntat ringde mamma för att säga att hon nog inte skulla fara någonstans, för att.... Jag avbröt henne direkt och sa att vi redan kört halvvägs och då blev det ingen fortsatt diskussion kring det.
Vi körde först till svärföräldrarna.
Där fick vi kaffe och det ställdes fram ett försvarligt kakfat.
Vad säger man, 92 och 87 år är de still going strong.
Sedan till mamma och avfärd norrut i stort sett direkt.
På vägen stannade vi på kyrkogården för att tända ljus på pappas grav.
När vi kom hem, satte Barnafadern och jag igång med middagen och mormor löste korsord med barnbarnen.
Hon var ihärdigare!
Fläskfile med grönpepparsås, morotsslantar och sockerärtor. Allt gick åt.
Till efterrätt äpple au four. Gästerna gjorde en kämpainsats men fick inte i sig allt.
 
söndag 4/11 = fullmatad dag
 
För att underlätta för mamma, hade vi tagit med hennes handlingslapp och handlade på kåmpe innan vi drog söderut. På vägen stannade vi och hälsade på min moster.
 
Tyvärr blir deras kommunikation rätt förvirrad eftersom de båda glömmer vad de pratat om alldeles nyss.
Jag hade med en blomma eftersom min moster fyller 89 om två veckor.
Mamma och jag stannade på en restaurang när vi hade ca 2 mil kvar, och åt en väldigt god middag. Mamma överraskade och fick i sig en avsevärd portion, 4 strömmingsflundror.
Jag gjorde ett snabbstopp hos mamma. Ett till för att köpa gokaffe på vägen och parkerade i garaget strax efter 20. Nu ska jag titta lite på söndagsXet innan jag gör kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0