Över förväntan (?)

tisdag 15/5 = kortare dag
 
I natt hade vi balkongdörren öppen i sovrummet, så det var mycket enklare att sova :-)
Man kan inte en gissa att man ska behöva ha det i mitten av maj.
Tydligen var det så varmt i går att vi aldrig nådde samma temperatur på hela sommaren 2017.
Dagen lunkade på, och då har jag svårt att se att jag faktiskt fick något gjort?!
Klockan 14 var det dags för massageterapi för det onda benet.
Lars hette han som skulle hjälpa mig.
Och jag tror nästan han gjorde det.
(väntar med definitivt utlåtande tills jag kunnat utvärdera mer)
Han lyssnade och frågade och med mer och mer detaljer verkade han helt klar över vad problemet var.
Sedan började han känna och rätt snart började terapin.
Det mesta verkar utgå från någon liten muskel i närheten av höftkulan (pistolhölstermuskeln?) denna är sedan sammankopplad med låret och utsidan vaden.
Jag var inte särskilt öm någonstans, även om han påstod sig känna en tydlig skillnad mellan vänster sida (dåligt ben) och höger sida (bra ben).
Förutom att han stimulerade de spända musklerna, så töjde han dem ordentligt.
När jag efter avslutad behandling frågade hur jag skulle göra framöver sa han, promenera idag och sedan kan du börja springa.
Kan det vara så välsignat?
Om det skulle fortsätta hade han en plan B.
På vägen tillbaka till jobbet stannade jag lite och njöt av björkarnas späda löv (det bär mig emot att använda den synes enklare formuleringen).
Klockan 16 var det dags för ett besök på banken.
Resterna av mina gamla affärer skulle städas bort.
Lätt som en plätt.
När jag kom hem noterade jag att det bara finns två tulpanknoppar i hela rabbatten (det borde vara ett 70-tal).
Eländiga rådjur.
Middag, en promenad (!!)  med Deltidspensionären, och en stund ute med Pilgrimmen innan det var dags för sista gruppspelsmatchen i hockey-VM. Seger (3-1) mot Ryssland innebär att vi får möta Lettland i kvarten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0