Nya uppdrag

onsdag 30/5 = Vad gör vi egentligen?
 
Hann börja lite med granskningen igår, men insåg i morse att dagen borde användas för att förbereda en presentation i morgon. Då får vi besök av 4 högstadieungdomar som praoar på universitetet den här veckan.
En kollega kommer att sysselsätta dem med robotar av olika slag, men jag ska försöka göra en introduktion till vad vi sysslar med.
Sitter nu och försöker hitta en bra start, där eleverna känner igen sig och kan hänga med.
Startade med saker de arbetar med i sitt dagliga liv.
Tyvärr har jag dålig fantasi, och ork.
Tog en snapchat-bild på mig och kollegan och försöker utgå från den.
Tror jag.
Igår började en del av våra blommor att sloka betänkligt.
Då kom jag på att min syster gjort en dekorativ variant på sina bedagade rosor.
Klippte av blomhuvudena och la dem i en skål med vatten.
Det gör att man kan njuta av dem ett par dagar till. Inte slokar de heller 😄
Nu har jag knappat ihop ett par bilder som stöd för minnet. Hoppas att min kollega fyller i alla luckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0