Man får passa på när man inte är så uppmärksam

onsdag 16/5 = toppen och botten
 
Idag var Deltidspensionären ledig, MEN steg ändå upp samtidigt som mig.
"Kunde inte sova längre"....
På jobbet var det ditten och datten, med sammanträde, kaffedrickning och småplock.
Jobbar lite hela tiden med att säkra inslag på introduktionskursen i höst.
Dessutom är det sommarhandledningen som jag håller lite koll på.
Borde nog programmera också :-)
Torsdag och fredag är avsatta för projektet. Nu måste jag få det här läst.
Projektkompisen for till stugan, och har minsann kommit igång ordentligt.
Är jag helt plötsligt efter?????
Snabb & sen middag.
Men kaffe ute är inte helt fel.
Kanske dagens höjdpunkt.
Dagens bottennotering var när jag upptäckte att den köttiga korv jag hittat (99% kött), innehöll den förjudna ingrediensen. Sååå besviken.
I ett obevakat ögonblick hade jag bestämt mig för att baka lite och ta med till mamma på fredag.
Så när det blev för kallt att sitta ute satte jag igång, utan att lyssna på alla försök till undanflykter.
Hade ju eg. tänkt testa att springa, men i morgon är det kvartsfinal i hockey-VM och fredag åker jag direkt från jobbet.
Så har jag nu haft ett så långt uppehåll (18 dagar), kan jag nog vila lite till.
Baket gick bra.
Jag bakade en Sivs kaka, för långpannerutor är enkelt att ta fram ur frysen efter behov.
Slog till med kolakakor också.
Klart man använder vågen för att dela degen.
Man är väl naturvetare.
Ska se om det funkar att baka Philadelphiabullar i morgon under matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0