Frådkänsla hela dagen

måndag 28/5 = stup i ett
 
Idag var det dags för halva arbetet med
En timme per uppsats.
Författare, huvudopponent, sidoopponent, examinator och handledare
De allra flesta gör ett bra jobb som opponenter.
Det blir mest G, och några få VG.
Men det är nog ok.
På mitten hade en kollega och jag klämt in ett möte om en kursplan.
På en timme tycker jag vi hann med bra.
Dagen avslutades sedan med ett PIL-seminarium om att undervisa utanför sin Comfort zone.
PIL står för Pedagogiskt Inplacerade Lärare, och är en egen liten sammanslutning (på 130 personer i nuläget).
Det ordnas seminarier, men mer vet jag inte ännu.
I morgon är det dags för ytterligare 4 seminarier, varav två är de jag handlett.
Tentarättningen har avstannat (deadline tisdag till veckan).
Granskningen av programstudenternas val är inte påbörjad (deadline fredag den här veckan).
Projektet ligger på is (deadline i februari 2018).
Hur i hela friden ska jag hinna med det här?
Eftersom jag ändå inte tränar, får jag ta hem tentorna tror jag.
Då blir jag i alla fall av med det.
Ikväll kom GB hit.
När kvällarna är mörka  vill hon undvika att köra hit, så det är roligt att hon nu kommer på besök.
Annars är ju hennes uterum helt klart det som lockar mest :-)
Vi hade bestämt oss för att läsa något "enklare" än Stinnisen.
Och nu har vi kommit till skott.
Vi ska läsa Magnus Malms Ett hjärta större än världen : att följa Jesus enligt bergspredikan.
Tre kapitel i Markusevangeliet är alltså stommen.
Har haft problem med att få hem boken, trots att jag bställde den för tre veckor sedan.
Det verkar ha berott på att en av de andra artiklarna jag beställde inte fanns, så då väntade de med hela beställningen.
Nu är det bara att traska upp på övervåningen för att försöka få några timmars sömn innan det är dags att vara alert igen.
Men först lite rehab-övningar såklart.
Tycker att jag haft besvärligare idag, kan det bero på övningarna, och är det i så fall bra eller dåligt?
Ständigt dessa frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0