Finväder och finbesök

söndag 6/5 = jättevarmt
 
Igår var vi på en liten utflykt och handlade för helgen.
Då bytte jag blomstrategi och undvek tulpaner.
En rejäl bukett blev det.
Fint väder idag, men jag stökade på och bestämde mig så småningom för att göra en efterrätt till dagens familjemiddag.
Twinsen skulle komma hit på mat och bilstädning.
SÅ jag bestämde mig för att cykla och klädde mig med långa jackan, mössa och vantar.
Hahaha...
Så fel jag hade bedömt vädret.
Svettades redan på väg nerför uppfarten till huset.
På kåmpe hade vissa kortbyxor och var barbenta.
Jaja, man ska ju svettas in sommaren så....
Jag gjorde en vegansk "cheese cake", med cashewnötter, dadlar, avocado, kokosolja och jordgubbar.
En aning strösocker också.
Perfekt att fixa i förväg, eftersom den skulle stå minst två timmar i kylskåpet.
Den yngsta kom vid halv fyra, och satte igång med att städa Barnvagnen ute på gården.
Redan före fem dök #4 med bf upp.
De skulle göra guacomole och jag satte igång med det andra.
Som alltid blir jag aningens för mätt av tacos. Det är väääldigt gott, och lättätet.
Yngsta dottern och jag pratade med #2, som har ruggiga pollenbesvär just nu.
Sedan har jag tittat på ett avsnitt av House och ska nu stänga ner.
Det verkar vara måndag i morgon?!
Jag har bestämt mig för att inte träna mer innan jag vet vad som är problemet med mitt ben. Att cykla var inte helt smärtfritt heller.
 
Tänk, vi kunde ha suttit med äldsta dottern i Masnou nu :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0