Sex år sedan sist

torsdag 29/3 = finbesök
 
Jobbade fram till 15, men hann inte alls vad jag borde.
Lite planering och till affären, innan vi fick möta den spanska dottern på flyget.
 
fredag 30/3 = långfredag
 
Dottern drog till stan, så Barnafadern och jag planerade lite mer och åkte sedan till stora närmaste köpcentrat för att handla till helgens matlagning.
Till middag fick vi besök av tvillingarna också.
Den yngsta sov kvar.

lördag 31/3 = Så var det äntligen dags
 
I flera år har jag saknat utförsåkningen och när jag räknade efter har jag inte åkt sedan 2012!!
Vi hade pratat om att åka hemöver för att hälsa på Barnafaderns föräldrar, och samtidigt passa på att ta några åk i den bästa slalombacken. Det visade sig att både den besökande spanska dottern och den yngsta var med på noterna, så vi gjorde en dagstur.
Upp i svinottan för att åka söderut till Slalombacken.
När jag siktade berget kändes det hela som en betydligt bättre idé än det gjorde 06.40.
En kollofantastisk dag!
Enda smolken var att Barnafadern skulle hyra skidor och allt var slut. Han fick åka på 140 cm. Men han klagade inte,. Beundransvärt.
Mitt i dagen fick vi en gång stå 30 minuter i kön.
Vi träffade svågern och satt en stund i solen med kaffe i toppstugan.
Vid 14 åkte vi till svärföräldrarna och fikade.
Alla deras barn var där och sju av barnbarnen.
Dessutom fick vi se lilla Lowe, 2 månader. Andra barnet i kusinkretsen. Hem lagom till middag och nu är vi trötta och nöjda med dagen.
I morgon blir det lite påskmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0