En trevlig tur, har vi gjort!

Nu är vi tillbaka hemma igen efter en mycket trevlig utflykt till två av våra förskingrade barn.
 
fredag 16/3 = först till Uppsala
 
Fredag eftermiddag lämnade vi jobbet och flög söderut.
Vi blev mötta på centralen, och väl i studentlägenheten hade sonen med gf gjort så trevligt för oss.
God mat, TP och så det roliga med att få träffa dem igen.
De offrade sin säng till oss och sov själva på soffa och madrass.
Jag är så tacksam, för jag sover rätt så dåligt numera, om jag inte får en skaplig säng, och mer än en skaplig kudde.
Hand upp alla som tror att jag kommer ihåg att ta med min egen kudde när jag åker iväg??
....
 
lördag 17/3 = frukost morgonen efter Flogstavrålet
 
Vi sov ut och fick en rejäl brunch, innan det var dags att knata till pendeltåget för att åka till Stockholm, eller Brotorp/Hallonbergen snarare.
Vi följdes åt för brodern hade heller inte sett storasysters nya lägenhet.
Framme blev vi även här mötta, nu vid busshållplatsen.
Sedan fick vi smaskensfika och det var så roligt att sitta ett par timmar tillsammans.
När sonen med flickvän sedan åkte hemåt (via hennes föräldrar), var det dags för oss andra att svida om och ta tunnelbanan in till stan. Middag på Riche. Dottern och jag åt borstji till förrätt.
 
söndag 18/3 = vi gick och gick och gick
 
Söndag sov vi ut, fick redig frukost, spelade Mario cart, löste söndagsX och åkte sedan in till stan för att gå på Fotografiska museet. Tre utställningar som var väldigt mäktiga. Två med tydligt kvinnofokus. Efter det gick vi på Mahalo på söder, som är ett veganskt café. Smaskigt var det.
När vi kom hem blev det mera Mario cart.
Dottern och bf'en lagade middag (med stor framgång!) och vi blev ruskigt mätta, igen.
till våra barn med respektive!
måndag 19/3 = frukost med födelsedagsbarnet
 
Måndag morgon kunde dottern och pojkvännen dröja sig kvar en stund hemma för att äta frukost med oss. Sedan gjorde vi oss resklara och kollektivåkte till Arlanda.
När vi landade stod yngsta dottern beredd att hämta och trasnportera oss den sista bitan.
Jag saknar er redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0