Trädgårdsdag

lördag 2/6 = besök av sonen
 
Vädret såg strålande ut när jag vaknade, tyvärr tidigare än planerat.
Är man för morgon"pigg" är det svårt att hitta sol på tomten.
Men när det var dags för kaffe fanns lite solplättar nere vid äppelträden.
Jag tog kaffet, sudokut och en brassestol och parkerade under de blommande äppelträden.
Barnafadern drog igång gräsklipparen efter en stund, så då fixade jag med lite olika utegrejjer.
När vi båda var klara började vi diskutera tomten (igen!).
Vi kom fram till att åtgärd ett blir att ta hit någon som sågar ner de döda träden, tar ner lärken och gallrar på översidan. Måndag!
Då får vi lite lättare att se var solen faller på tomten och kan planera lite för någon rabatt.
Nästa beslut blev att vi nu byter ut den anskrämliga häcken vid paviljongen (Bill tror det när hon ser det).
Vi har verkligen jobbat för att den ska ta sig. Satt nya plantor, ansat och hållt efter.
Tyvär har det varit ett visst ett problem med häckoxbär, för under en period såldes de inte.
Jag sörjer det, för de blir så fantastiskt vackra på sensommaren.
Sagt och gjort, vi drog på en utflykt för att titta på häckplantor (igen).
Min favorit är Rönnspirean:
 Lättodlad!
Fin med de brokiga och flikiga bladen tycker jag.
Deltidspensionären säger att det är oproblematiskt att gräva bort de gamla häckplantorna.
Då kör vi på det. Snart.
Efter att ha fixat lite med de växter vi faktiskt handlade, så var det dags för EMK.
Sedan satt jag ute i flera timmar.
Löste korsord, drack kaffe, solade och lyssnade på min ljudbok.
Vid 17-tiden ringde sonen och var redo för hämtning.
Han är i stan en snabbis för att spela brännboll och skulle äta och sova en natt här hos oss.
Trevligt.
Vi grillade och satt ute, t.o.m. kaffet lyckades jag få servera ute 😎
På slutet blev det nog så svalt, mest solen som är varm fortfarande. Prognosen för i morrn är molnigare och svalare, så jag hoppas YR har helfel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0