Three down, three to go (+11)

tisdag 12/6 = bara möten
 
Idag behövde jag inte välja, hela dagen var uppbokad med möten av olika slag.
Efter lunch höll kollegan och jag ett seminarium om pedagogisk meritering.
Kollegan, som är en noggrann person, hade gjort det mesta av jobbet och satt ihop stommen till föredraget.
Jag pratade på lite här och där, delvis saboterande strukturen, men vi var hyfsat nöjda båda två tror jag.
Tanken var att visa på det personliga värdet av översyn, sammanställning och reflektion över det vi gör på dagarna.
Kvällen har jag ägnat åt att läsa och examinera två kandidatuppsatser.
Den sista känns verkligen inte bra.
Krampaktig text, som ger ett väldigt osäkert intryck.
Min känsla är:
Men hur kommer författaren vidare?
Vilka direktiv ska man ge för komplettering?
Det här är det värsta jag gör. Jag tycker att det är mitt (=vårt) fel som inte utbildat, eller åtminstone korrigerat detta tidigare i processen. Kursansvarig är bättre än jag är på detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0