Plötsligt händer det!

fredag 8/6 = svärisarna kom tillbaka
 
Planen var att åka hem senast 16.30 för att laga lite mer ambitiös mat och bjuda mina svärföräldrar som kom norrifrån. Men ingenting lyckas enligt planen*.
Vi fick ta till plan B och gjorde lite plockmat, med färskpotatis och matjessill som bas.
Ja, ingen sill för mig då.
Det blev inte alls dumt och vi blev duktigt mätta.
Lite prat om den fortsatta hemfärden och jag hjälpte till att köpa tågbiljetter till lördag och de skulle bli hämtade av färdtjänsten på stationen.
Min svärmor ville se det kungliga prinsessdopet, så vi tittade på det i efterskott via SVTPlay.
 
* citat från God som guld av Joseph Heller
 
lördag 9/6 = vi gjorde det vi pratat om länge
 
Vi hade fått frågan vad vi önskade oss i födelsedagspresen av Barnafaderns föräldrar, och kom på att vi kunde önska oss de nya häcklplantorna. Därför drog vi efter frukost till den närliggande blomsterträdgården.
Jag ville ha en växt med lite färg i bladen och maken var noggran med höjden och bredden. Så det blev tyvärr inte min favorit Rönnspirean, utan:
Detta gick snabbt, eftersom vi redan tittat och bestämde innan vi åkte.
Hemma igen ville Barnafadern starta direkt, så vi parkerade B & KA i paviljongen med fleeceplädar och började gräva.
Ska man vara helt korrekt så var det min bättre häft som grävde och min sämre hälft som stönande.
Bättre blev det, men nu medan de är glesa så ser man att marken lutar, medan trädäcket är i våg. Följaktligen blir häcken lägre åt ena hållet.
När vi börjar klippa den kan vi korrigera detta så att växtligeheten har samma höjd över golvet hela vägen.
Vi drog sedan till yngsta dottern och fick en kopp kaffe, innan vi skjutsade B & KA till tåget.
Yngsta dottern hängde med till oss, och gjorde bort sin löpning efter vägen. Middag, kaffe med jordgubbar och grädde, och nu degar vi i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0