Mest exjobb

måndag 18/6 = exjobbsjobb hela dagen
 
För att Deltidspensionären och dottern skulle ha tillgång till bil bestämde jag att åka buss på morgonen.
Självklart inträffade ett riktigt skyfall när jag skulle förflytta mig från hållplatsen till jobbet.
Jeansen var blöta från knäna och ner.
Läste och diskuterade exjobb med handledare och examinatorer mest hela dagen.
Sverige hade sin första match i VM, mot Sydkorea kl.14.
Jag försökte titta och jobba samtidigt.
Hann med två möten också.
Sverige vann med 1 - 0.
Döttrarna (#1, 4 & 5) hämtade mig och följde med hem.
Nödlösning blev middagsalternativet.
På kvällen skjutsade jag in stadsborna för att ha tillgång till två bilar tisdag morgon.
 
tisdag 19/6 = Spaniendottern åker hem
 
Jag drog iväg till jobbet som vanligt, med Barnvagnen.
Betygskommité och planering för återkoppling till de som ska revidera, mer eller mindre.
Strax före 16 sammanstrålade jag med Deltidspensionären och Spaniendottern, lämnade Barnvagnen och så åkte vi ut till flygplatsen. Dags att säga hej till dotter, men hon kommer tillbaka snart för kusinbröllop och semester.
På vägen hem åkte vi förbi kåmpe.
Jag frågade en av de anställda om de kunde ta hem mitt nya favoritkaffe, Amigas.
När jag sa det till henne, gick surakåmpetanten förbi och sa "amigos", bara för att rätta mig. Nej, sa jag, det heter Amigas. Jag var helt säker, inte minst för att det är ett kaffe tillverkat av kvinnor :-D
Men om någon annan tvivlar på mina två sista grå:
 Efter en enklare middag var det dags för dagens rehab.
Intervaller i backe med höga knän.
Lunkade runt spåret efteråt.
Bara att stänga av all besvikelse och frustration.
Men kul är det inte.
Vet ju inte om det blir bättre heller.
När jag hade problem i andra höftböjaren så läkte det ut hyfsat snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0