Lyx med PT på gymmet

söndag 10/6 = vi gjorde det vi pratat om länge
 
Yngsta dottern sov kvar, och vi hade bestämt att ta en tur till gymmet tillsammans.
Så efter frukost, FMK och en hel del Xande bytte vi om och promenerade dit.
Tanken var att bara springa en km (!), som uppvärmning, och sedan styrketräna.
Vi gjorde marklyft, jag testade chins (med gummiband), russian twists tillsammans, plankan med sidoböj....
Svettig blir man och träningsvärk lär jag få, men bra att komma iväg.
Jag har nu bestämt att fortsätta med detta medan jag får ordning på benet.
Ska även göra ett försök igen på torsdag att få koll på vad muskeltröttheten kan vara.
Min förhoppning just nu är att det är järnbrist. Läst att löpare kan få problem med detta.
Hoppas det gäller amatörlunkare också.
När vi kom hem satt vi i solen när tvillingsystern ringde och ville ha EMK.
Så drog diskussionen kring VM-tipset igång.
Vad ska ge poäng och hur ska protokollet se ut.
 
Vårdbiträdet satte igång att läsa VM-bibeln direkt.
Yngsta dottern hade varit i frysen och botaniserat, och minsann dök det upp saffransbullar till fikat.
Har löst färdigt söndagskrysset.
Imorse hade yngsta dottern en del bra förslag, t.ex.:
Tyvärr höll det inte ända fram, men det fick stå kvar länge 💖
Nu har jag lagt i lite tvätt för att slippa senare i veckan.
Två intensiva jobbveckor väntar med målet att ta semester till midsommar. Det lär krävas lite extrainsatser om det ska gå lås. Till veckan kommer spaniendottern hem för att gå på sin kompis bröllop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0